درخت ذهن من

نوشتن بیرون جهیدن از صف مُردگان است

درخت ذهن من

نوشتن بیرون جهیدن از صف مُردگان است

شعر نوا

چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰ ق.ظ

برای این که شما عزیزان به موقعیّت جغرافیایی و آب و هوایی روستای کوهستانی نوا آگاهی پیدا کنید، آقای «خسرو امینی» قبلاً شعری سروده است که در این جا برای شما می‌گذارم:

 

 

نـــــــــــــوا

 

 

من نوایی هستم و نام نوا هست افتخارم

هیچ می‌دانی که در این بیشه‌ی گل‌ها چه دارم

 

پونـه دارم، گلپر و آویشن و باریجه دارم

ختمی و حلّاله و ارکیده دارم

 

سنبل و داودی و شاترّه دارم

من کتیرا و شقایق، مرزه دارم

 

گاو زبان و زنبق و مینا به یک سو

سوسن و بالنگ بو و لاله دارم

 

گوجه صحرایی و سیب و ولیکش

در تمام رهگذرها دیده دارم

 

دره سرسبز و جوشان چشمه دارم

چهچه بلبل، به هر سو نغمه دارم

 

 

در پی آب شتابان، کوه پَلوَر

من گل خوش رنگ و بو، خر زهره دارم

 

جنگل خورتو و آن آب روانش

هر طرف می‌ریزد و فوّاره دارم

 

کشتزاری بر فراز و پلّه کانی

من ولسکون با درخت میوه دارم

 

قلّه مخروط و پر برف دماوند

نورافشانی شب من رینه دارم

 

آن چمن زاری که روی قلّه پیداست

دشت آزو هست و من گلچهره دارم

 

غرق در مه می‌شود روی هامون

قطره‌ی شبنم روی هر غنچه دارم

 

از نبوغ و قدرت مسؤل پرکار

من دِهی دلچسب و هم پاکیزه دارم

 

 

 

                                                                                                                    متشکرم،   خسرو امینی

  • ۹۲/۰۱/۱۴
  • ۲۱۷۶ نمایش
  • پدرام شاکری نوا

شعر نوا

نوا

نظرات (۷)

جالب بود
خیلی زیبا بود عکسش
پاسخ:
سلام، ممنون :)
سلام
جالب بود
پاسخ:
ممنون...
  • سید علی محمدی نیاکی
  • سلام. اره درسته من خودم نوا اومدم جای زیبا و خوش اب و هواییه... ولی باز نیاک یه چیز دیگست...
    پاسخ:
    سلام، ممنون.
    حالا بعداً راجع به این چیزها صحبت می‌کنیم ؛)
    س.
    قشنگ بود ولی من خودم سه چار باری نوا اومدم ولی اینجوری که شاعر میگه نبود؟!
    پاسخ:
    دقّت نمی‌کنی دیگه!
    دفعه بعد اومدی بیا تا خودم بهت نشون بدم :)
  • احمد گودرزیان
  • قدمت نوا چند سال است ؟
    من از طایفه گودرز نوا هستم
    پاسخ:
    دقیق نمی‌دونم، ولی شاید این اطّلاعاتی که این پایین می‌نویسم به دردت بخوره:
    اوّلین باری که این روستا اسم نوا رو گرفت، زمانی بود که حکومت وقت قدیم عدّه‌ای از اهالی تاجیکستان رو به نوای فعلی تعبید کرد، و این‌ها بودن که این منطقه رو تسخیر کردن و اسم نوا رو روش گذاشتن. این‌ها همون اجداد خوانین نوا بودن...
    همچنین در دوران حکومت قاجار بود که نوا از لحاظ سیاسی و اقتصادی به حد کمال رسید...

    سربلند باشی نوایی! ؛)
  • جعفر بلالی مقدم
  • مرسی
    واقعآ زیبا بود
    پاسخ:
    خواهش می‌کنم ;)
    سلام
    شعرش خیلی عالی بود من از نوا خاطره زیادی دارم چون در گذشته اونجا خونه داشتیم .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.